سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولایت شیعه و سنی
RSS طراح قالب وبلاگ پروفایل تماس با مدیر عناوین مطالب صفحه اصلی
موضوعات
پیوندها
فرزانگان امیدوار
قرآن و اهل البیت تنها راه نجات
عشق الهی
کلبهء ابابیل
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
$$$$دوست$$$$
به تلخی عسل
ترانه ی زندگیم (Loyal)
Manna
Deltangi
گروه اینترنتی جرقه داتکو
طوبای محبت
allah is the lord of right .he is justic
بر و بچه های ارزشی
زیر آسمان خدا
جوک و خنده
وصال حق
وصال
طراح قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
طراح قالب وبلاگ
Powered By BLOGFA.COM
معنای حقیقی وحدت بین شیعه و سنی

معنای حقیقی وحدت بین شیعه و سنی

انشاءالله در این پست معنی واقعی وحدت را از دیدگاه بزرگان مکتب تشیع خواهیم خواند


قبل از بحث شیعه و سنی و وهابیت، برای اینکه متهم نشویم به ضربه بر وحدت، ناگزیریم به این مطلب اشاره کنیم که این بحث‌ها(پاسخگویی به شبهات بی اساس وهابیون)، نه تنها ضربه بر وحدت میان صفوف مسلمین نیست، بلکه این بحث‌ها موجب هرچه قوی‌تر شدن صفوف وحدت مسلمانان است.و برداشت بزرگواران از صحبت رهبر عزیمان در قضیه وحدت،کاملا اشتباه است.

 شاید برای بسیاری از عزیزان ما و بعضی از بزرگان ما هنوز قضیه وحدت خوب حل نشده است. هدف از وحدت چیست؟ آیا وحدت،یکی کردن مذاهب و اعتقادات است؟ هرگز.منظور از وحدت، این نیست که یک شیعه یا یک سنی به خاطر وحدت، از مبانی اعتقادی خودش دست بردارد. ما مکلف هستیم که مبانی اعتقادی و فکری شیعه را خیلی شفاف و زلال و به دور از هر گونه تعصب و گرایش مذهبی خودمان بیان کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. همان‌گونه هم اجازه می دهیم تا مخالفین هم مبانی فکری خودشان را شفاف بیان کنند و این حق انتخاب را به شنونده بدهیم. اگر با شفاف شدن یک مکتب، یک جوان سنی به طرف مکتب شیعه گرویده شد، کسی نباید گلایه کند.  اگر برای یک فردی، حجت تمام شد بر اینکه مذهب حق، فلان مذهب است، اجتهاد و یافته‌های خودش برای خودش حجت است.

یک مثال برای عزیزان ذکرکنم و آن اینکه:برادران اهل سنت، مدعی هستند که تابع اهل بیت (علیهم السلام) هستند.و همچنین ابن‌تیمیه می‌گوید تنها کسی که تابع اهل بیت (علیهم السلام) است، ما اهل سنت هستیم.

در حالی که میان کتب فقهی و اصولی و دیگر کتب اهل سنت، در یک مورد مسائل و فروعات فقهی خود به گفتار اهل بیت (علیهم السلام) استناد نکرده‌اند. در صحیح بخاری ـ که به اعتقاد برادران اهل سنت، أصح الکتب بعد از قرآن است ـ روایاتی از ائمه (علیهم السلام) به چشم نمی‌خورد.

تمام منابع اهل سنت را ببینید که چقدر روایت از حضرت علی (علیه السلام) نقل شده است؟ حضرت علی (علیه السلام) که حداقل به عنوان خلیفه چهارم مطرح است. در صحیح بخاری از عایشه، أم المؤمنین، حدود 280 روایت آمده است، ولی از حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) یک روایت. آیا انصاف است؟! مگر امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام)، صحابه و جگر گوشه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نبودند؟ اگر بتوانند یک روایت از حسنین (علیهما السلام) در صحیح بخاری به ما نشان بدهند، ما جایزه می‌دهیم. آیا امام صادق (علیه السلام)، استاد ائمه دیگر مذاهب نبود؟ مگر ابو حنیفه نمی‌گوید: لو لا السنتان لهلک النعمان.؟؟اگر آن دوسال شاگردی من از امام صادق - علیه السلام - نبود هلاک میشدم.

مگر مالک، شاگرد مکتب امام صادق (علیه السلام) نبود؟ مگر همه آنها نمی‌گویند که امام صادق (علیه السلام) از نظر علمی و صلاحیت، برتر بود؟ خود ذهبی می‌گوید:تنها کسی که شایسته خلافت بود در عصر امام صادق (علیه السلام)، کسی جز امام صادق (علیه السلام) نبود.

در صحاح‌شان چند روایت از امام صادق (علیه السلام) دارند؟ مگر بخاری، معاصر امام هادی (علیه السلام) و امام حسن عسکری (علیه السلام) نبود؟ از همه فقهاء و دیگر افراد اهل سنت روایت دارد، ولی یک اثر از آثار این دو امام در این کتب نیست. کتاب المغنی ابن قدامه و المبسوط سرخسی که از مفصل‌ترین کتب فقهی اهل سنت است، یک مورد هم ندارند که یک فقیه اهل سنت آمده باشد در یک فرع فقهی به قول اهل بیت (علیهم السلام) استناد کرده باشد.اینجا عقلای عالم باید خودشان قضاوت کنند.و این مطلب،هیچ ربطی به قضیه وحدت ندارد.

امروز، وهابیت، بزرگ ضربه‌زننده بر وحدت اسلامی هستند.

اگر تاریخ وهابیت و زمان ظهور وهابیت در قرن 7 و 8 را ببینید، می‌بینید که جامعه اسلامی در آن روز، با چه مشکلات خانمان‌سوزی مواجه بود و آراء و افکار ابن‌تیمیه آمد به جای اینکه وحدت صفوف را انسجام بدهد، تفرقه ایجاد کرد و با اتهام شرک و بدعت به تمام فِرَق اسلامی، میان مردم فاصله ایجاد کرد به طوری که علمای مذاهب اسلامی بالإتفاق، فتوا و رأی دادند بر ضلالت ابن‌تیمیه.حتی ابن حجر عسقلانی از او به زندیق حران تعبیر می کند

اینها در تاریخ ثبت است و در منابع معتبر اهل سنت آمده است. در زمام ظهور محمد بن عبد الوهاب هم جامعه اسلامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود و اینها آمدند موجب تفرقه شدند.امروز موضع اهل سنت و علماء و مفتیان‌شان در این زمینه چیست؟ اگر اینها گلایه می‌کنند که شیعه، سر ناسازگاری با وهابیت دارد، مسئله ناسازگاری نیست.اگر مطلبی در تحلیل آراء فاسد وهابیت گفته می‌شود،جنبه دفاعی دارد.

اقوال بزرگان در قضیه وحدت

شهید مطهری (ره) که قاطبه مردم او را قبول دارند، در کتاب امامت و رهبری، صفحه 16 می‌فرماید:

مفهوم اتحاد اسلامی این نیست که فرقه‌های اسلامی به خاطر اتحاد اسلامی از اصول‏ اعتقادی و یا غیر اعتقادی خود صرف نظر کنند و به اصطلاح مشترکات همه فِرَق‏ را بگیرند و مختصات همه را کنار بگذارند. چه این کار نه منطقی است و نه عملی.

چگونه ممکن است از پیرو یک مذهب تقاضا کرد که به خاطر مصلحت حفظ وحدت اسلام و مسلمین، از فلان اصل اعتقادی یا عملی خود که به هر حال به نظر خود، آن را جزو متن اسلام می­داند، صرف‌نظر کند؟ این در حکم آن است که از او بخواهیم به نام اسلام، از جزیی از اسلام چشم بپوشد.ما خود شیعه هستیم و افتخار پیروی اهل البیت را داریم. کوچک­ترین چیز، حتی یک مستحب یا مکروه کوچک را قابل مصالحه نمی­دانیم. نه توقع کسی را در این زمینه می­پذیریم و نه از دیگران انتظار داریم که به نام مصلحت و به خاطر اتحاد اسلامی از یک اصل از اصول خود دست بردارند.

به هر حال طرفداری از تز «اتحاد اسلامی» ایجاب نمی‌کند که در گفتن‌ حقایق کوتاهی شود. آنچه نباید صورت گیرد، کارهائی است که احساسات و تعصّبات و کینه‌های مخالف را بر می‌انگیزد؛ اما بحث علمی سر و کارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات.لذا باید در بحث وحدت، مقدسات همدیگر را محترم بداریم و از هرگونه ناسزا و اهانت و جسارت خودداری کنیم. ولی حقایق تاریخی را مطرح کنیم. آنها هم بیایند حقایق تاریخی را مطرح کنند.

مراجع عظام تقلید ما در طول تاریخ، از مرحوم شیخ مفید (ره) و سید مرتضی (ره) علامه حلی (ره) تا عصر حاضر، از این بحث‌ها و مناظرات میان شیعه و سنی انجام داده‌اند، ولی در محیطی آرام و دوستانه و صمیمی بود و از تعرض و اهانت و ناسزا گفتن به همدیگر خودداری می‌کردند.هرکس زبان به اهانت باز کند،دلیل ندارد.

اگر خداوند نمی‌فرمود:وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ سوره انعام/آیه108 شما حق ناسزا گفتن به مشرکان و بت‌پرستان را ندارید، عقل ما می‌گفت که نباید این کار را بکنیم. امام سجاد (علیه السلام) از امیر المومنین (علیه السلام) نقل می‌کند:و لا تتکلموا بالفحش، فإنه لا یلیق بنا و لا بشیعتنا.مبادا فحش از زبان شما خارج شود؛ زیرا فحش دادن، نه زیبنده ماست و نه زیبنده شیعیان ما.مستدرک الوسائل للمیرزا النوری، ج12، ص82 ـ دعائم الإسلام للقاضی النعمان المغربی، ج2، ص352 ـ جامع أحادیث الشیعة للسید البروجردی، ج13، ص432

به امام صادق (علیه السلام) عرض می‌کنند:إنا نری فی المسجد رجلا یعلن بسب أعدائکم و یسمیهم، فقال: ما له؟! لعنه الله! تعرض بنا! قال الله: «وَ لَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ».یکی از صحابه شما در مسجد نشسته و دشمنان شما را ناسزا و لعن می‌کند. حضرت فرمود: او را چه شده است؟! خدا او را لعنت کند! ما را در معرض فحش دیگران قرار می‌دهد! خداوند فرمود: ... .الإعتقادات فی دین الإمامیة للشیخ الصدوق، ص107 ـ بحار الأنوار للعلامة المجلسی، ج71، ص217 ـ التفسیر الصافی للفیض الکاشانی، ج2، ص148

وقتی شما به مقدسات مخالفان فحش می‌دهید، او هم مقدسات شما را که ائمه (علیهم السلام) باشند، فحش می‌دهد و اهانت می‌کند.امیر المومنین (علیه السلام) وقتی که در جنگ صفّین ـ جنگی که 18 ماه طول می‌کشد و بنا به نقل تاریخ یعقوبی، حدود 110 هزار کشته از طرفین به جا گذاشت ـ رو در روی لشکر معاویه قرار می‌گیرد و می‌شنود که یارانش به معاویه ناسزا می‌گویند، در خطبه 206 نهج البلاغه خیلی زیبا می‌فرماید:إنی أکره لکم أن تکونوا سبّابین و لکنکم لو وصفتم أعمالهم و ذکرتم حالهم کان أصوب فی القول و أبلغ فی العذر.من خوش ندارم که شما دشنام‌دهنده باشید؛ اما اگر کردار و کارهای نادرست آنها را تعریف و حالات زشت آنان را بازگو می‌کردید، به سخن راست نزدیک‌تر و عذر پذیرتر بود.

کسانی امروز در این شبکه های وهابی(که خود را به دروغ اهل سنت معرفی می کنند)و سایت‌های مختلف، نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) کم‌لطفی می‌کنند و مطالب خلاف نقل می‌کنند، باید با تمام توان در برابر آنها بایستیم و سخنان‌شان را با سخنان قوی و محکم و مستدل جواب بدهیم و مردم را روشن کنیم و او را سر جایش بنشانیم.

حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی می فرمایند:وقتی خدمت آیت الله العظمی وحید خراسانی، می‌رسم، همیشه به بنده توصیه می‌کنند:در برنامه‌های خود تلاش کنید خیلی مؤدبانه و محترمانه سخن بگویید. ولی حرف خود را بزنید و دفاع از أمیر المؤمنین (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) و مظلومیت أهل بیت (علیهم السلام) داشته باشید و خط قرمزی در این زمینه نداریم.

===================================

حذف روایت أنا مدینة العلم و علی بابها از کتاب سنن ترمذی+تصویر
وقتی خداوند ناله و زاری می کند+تصویر(تحریفی دیگر در مکتب سقیفه)
تحریف حدیث ثقلین در مسند حمیدی
حذف مطلب"شیعه 12امامی معتقد به تحریف قرآن نیست"از کتاب اظهار الحق
تحریف حدیث ثقلین
حذف حدیث ""مهدی من عترتی من ولد فاطمه ""از صحیح مسلم
تحریف نظر امیرالمومنین علیه السلام درمورد ابوبکر و عمر
حذف خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهراس و جواب رد حضرت رسول به آنها
حذف حدیث سفینه نوح از صحیح مسلم
حذف اسم حضرت زهراس از حدیث چهار زن برتر عالم در صحیح مسلم
ذهبی بعد از مرگش،ترجمه اشخاص را آورده!!
تحریف حدیث ثقلین موجود در ترمذی
تحریف روایت وضوی امام علی علیه السلام توسط بخاری
دروغ و خیانت وهابی در جعل استفتا از دفتر آیت الله سیستانی
حذف نام صحابی شراب فروش از صحیح بخاری
حذف حدیث امیرالمومنین ع که وصی و خلیفه و برادر رسول الله ص هست!
تحریف رای امام شافعی درباره معاویه در تفسیر ابن کثیر
حذف پیشگویی رسول الله(ص) از کینه ها،خیانت ها و حیله های صحابه نسبت به امیرالمومنین(ع)
تحریف کلام ابن تیمیه توسط یک عالم وهابی
تحریف ناسزاگویی به امیرالمومنین علیه السلام!
تغییر حدیث سفینه نوح،از اهل بیت به السنه!!
تحریف روایات آتش زدن بیت فاطمه(س)توسط عمربن الخطاب
تحریف شراب خواری معاویه
حذف نام امیرالمومنین ع در قضیه مباهله!
تحریف أبیات فضل بن عباس در فضیلت امیرالمومنین علیه السلام که در پاسخ به ولید بن عقبة سروده بود
-این بار تحریف توهین و جسارت معاویه به امیرالمومنین علیه السلام
تحریف شیخ وهابی ابن غنیمان در مورد حدیث ثقلین که در صحیح مسلم وارد شده است
صیغه شیرین ترین لذتی است که نصیب زن مسلمان میشود
دانلود فایل pdf مجموعه تحریفات صورت گرفته در کتب اهل سنت همراه با تصویر



درباره وبلاگ
مدیر وبلاگ : ولایت[318]
نویسندگان وبلاگ :
یعسوب الدین[0]

مهدی جان،اعتراف می‌کنیم بی تو نمی‌توانیم، برگرد.مهدی جان،قمه به دستان بودایی به هیچ کس رحم نمی‌کنند...کپی از مطالب،با ذکر صلواتی برای همه آزاد هست...یاعلی مدد
آخرین عناوین
قیچی روایت قوم یزعمون أنی لهم إمام ، والله ما أنا لهم بإمام
دانلود فایل pdf مجموعه تحریفات صورت گرفته در کتب اهل سنت همراه ب
به خاطر یک لقمه نان+کلیپ
پیروان جمل باز به جنگ اصحاب علی ع آمدند+تصویر
نقش قبیله اسلم در کودتای سقیفه+تصویر
رفتار خشن جناب عمربن الخطاب با کنیزان+تصویر
خانه های زمان رسول الله ص،در داشته اند یا خیر؟
مفتی وهابی:ملائکه مذکر هستند+تصویر
مفتی وهابی:منظور از دست خدا در روایات،همان معنای لغوی آن است+تصو
فاطمه زهرا سلام الله علیها،شهادت یا وفات؟!
حذف اسم حضرت زهراس از حدیث چهار زن برتر عالم در صحیح مسلم
حذف حدیث سفینه نوح از صحیح مسلم
حذف خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهراس و جواب رد حضرت رسول به
وقتی احمدبن حنبل غیر خدا را صدا می زند و به کمک می خواند
به خاطر یک لقمه نان+کلیپ
پیروان جمل باز به جنگ اصحاب علی ع آمدند
تحریف نظر امیرالمومنین علیه السلام درمورد ابوبکر و عمر
حذف حدیث \\مهدی من عترتی من ولد فاطمه \\از صحیح مسلم
تحریف و خیانت دیگر در مکتب سقیفه
تحریف و دروغ دیگر در مکتب سقیفه
آرشیو
برچسب ها
امکانات

طراحی و توسعه : بهترین طراح