سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ولایت شیعه و سنی
RSS طراح قالب وبلاگ پروفایل تماس با مدیر عناوین مطالب صفحه اصلی
موضوعات
پیوندها
فرزانگان امیدوار
قرآن و اهل البیت تنها راه نجات
عشق الهی
کلبهء ابابیل
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
تا شقایق هست زندگی اجبار است .
$$$$دوست$$$$
به تلخی عسل
ترانه ی زندگیم (Loyal)
Manna
Deltangi
گروه اینترنتی جرقه داتکو
طوبای محبت
allah is the lord of right .he is justic
بر و بچه های ارزشی
زیر آسمان خدا
جوک و خنده
وصال حق
وصال
طراح قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه
طراح قالب وبلاگ
Powered By BLOGFA.COM
چرا فاروق اعظم علی بن ابیطالب(ع)بعد از جنگ جمل،عائشه را مجازات ن

چرا فاروق اعظم علی بن ابیطالب(ع)بعد از جنگ جمل،عائشه را مجازات نکرد؟

وهابیون و اهل سنت میگویند:اگر عائشه باعث جنگ جمل و کشتن هزاران نفر از مسلمانان شده،چرا صدیق اکبر(ع) عائشه را مجازات نکرد؟مگر نه این است که هرکس در سرزمین اسلامی فساد کند و باعث کشتن مردم بی گناه شود،باید کشته شود،پس چرا عائشه مجازات نشد؟


به این آقایان می گوییم:

1-اولارسول خداص،به صدیق اکبر(ع)فرموده بود که اگر بر عائشه پیروز شدی،با او مدارا کن و او را به خانه اش برگردان،حضرت فاروق اعظم(ع)هم به دستور رسول الله ص عمل کرد و عائشه را نکشت(1)

2- کشتن اسیر جایز نیست(کاملا برعکس عمربن الخطاب و سربازان او که در ماجرای حمله آنها به ایران و آن همه قتل و غارت و جنایت، اسیران ایرانی را یکی یکی سر بریدند)

3- با اینکه حضرت فاروق(ع)در کشتن عثمان،هیچ نقشی نداشت،عائشه به بهانه خونخواهی عثمان آن فتنه عظیم را ایجاد کرد،حال فرض کنید که حضرت صدیق(ع)عائشه را می کشت،آیا فرصت طلبان،حکم جهاد علیه آن حضرت صادر نمی کردند و باعث فتنه دیگری بین مسلمین نمی شدند؟امیرمؤمنانی که، عائشه را بدون مجازات و با احترام به مدینه برگرداند؛ آیا اگر به او آسیبى مى‌زد و یا در معرکه کشته مى‌شد، معاویه چادر او را پیراهن عثمان نمى‌کرد؟قطعا معاویه بهانه بهتری پیدا می کرد و میگفت:ایهاالناس،علی(ع)ناموس رسول خداص را کشت و مردم را بهتر بر علیه آن حضرت(ع)تحریک میکرد

4- چرا موسی(ع)سامری را نکشت؟سامرى قوم حضرت موسى علیه السلام را در غیاب او گمراه کرد و باعث شد که پیروان موسى به جاى خداوند گوساله پرست شوند و در حقیقت تمام زحمات حضرت موسى و حضرت هارون علیهما السلام تا آن روز برباد برود.اما وقتى حضرت موسى از میعاد برگشت، به جاى کشتن سامرى او را رها کرد تا در قیامت به عذاب ابدى که خداوند وعده‌اش را داده بود، گرفتار شود.شاید صدیق اکبر(ع) هم به همین علت،عائشه را نکشت(3)

5- چرا رسول الله ص،عبدالله بن ابی منافق را نکشت؟عبدالله بن ابی،کسی بود که به عائشه تهمت زنا زده بود،علمای بزرگ اهل سنت گفته اند:رسول الله ص،عبد الله بن أبى را حد نزد؛ زیرا خداوند براى او در آخرت عذاب سختى آماده کرده است و اگر در این دنیا حد زده مى‌شد، از عذاب قیامت او کاسته مى‌شد و تخفیفى براى او بود.(4)نه تنها رسول خدا، عبد الله بن أبى را نکشت؛ بلکه وقتى او از دنیا رفت، در تشییع جنازه او حاضر شد و خود را کفن و دفن کرد و بر جنازه او نماز خواند.بنابراین همان طورى که رسول خدا ص، عبد الله بن أبى منافق را به خاطر مصالح اسلام و مسلمین نکشت،حضرت فاروق اعظم(ع) هم به خاطر مصالح اسلام و مسلمین از مجازات عائشه گذشت.

6- همان‌طورى که رسول خدا صلى الله علیه وآله در فتح مکه، هند جگرخوار را نکشت؛صدیق اکبر(ع)هم عائشه را نکشت با این که به اتفاق مسلمانان،هند،اسلام نیاورد و در حال کفر مرد؛ اما رسول خدا صلى الله علیه وآله، انتقام شهداى جنگ احد؛ به ویژه عموى گرامیش حمزه سید الشهداء را از او نگرفت و او را رها کرد.

******************************************************************************

منابع:1-بیهقى در دلائل النبوة، حاکم نیشابورى در المستدرک، شیخ مفید در کتاب الجمل و... نقل کرده‌اند:أَبُو نُعَیْمٍ قال: حَدَّثَنَا عَبْدُ الْجَبَّارِ بْن العباس الهمدانى، عَنْ عَمَّارٍ الدُّهْنِى، عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِى الْجَعْدِ، عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ، قَالَتْ: ذَکَرَ النَّبِى (ص) خُرُوجَ بَعْضِ نِسَائِهِ أُمَّهَاتِ الْمُؤْمِنِینَ، فَضَحِکَتْ عَائِشَةُ، فَقَالَ: " انْظُرِى یَا حُمَیْرَاءُ، أَنْ لا تَکُونِى أَنْتِ "، ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَى عَلِى، فَقَالَ: یَا عَلِى، " وُلِّیتَ مِنْ أَمْرِهَا شَیْئًا فَارْفُقْ بِهَا ".از ام سلمه نقل شده است که رسول خدا (ص) از شورش برخى از همسرانش خبر داد عایشه از این خبر خندید پیامبر به او فرمود: «مراقب باش اى حمیراء که تو نباشى» سپس رو به صدیق اکبر على علیه السّلام کرد و گفت: «اى ابو الحسن اگر کارى از امور او را عهده دار شدى با او مدارا کن».دلائل النبوة، ج6، ص411، طبق برنامه الجامع الکبیر.المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص129، ح4610،دار الکتب العلمیةو شرح الأخبار فی فضائل الأئمة الأطهار، ج1 ص338، و الشیخ المفید الجمل، ص230، ناشر: مکتبة الداوری ـ قم.

ــــحدثنا عبد اللَّهِ حدثنی أَبِى ثنا حُسَیْنُ بن مُحَمَّدٍ قال ثنا الْفُضَیْلُ یَعْنِى بن سُلَیْمَانَ قال ثنا محمد بن أَبِى یحیى عن أَبِى أَسْمَاءَ مولى بنی جَعْفَرٍ عن أَبِى رَافِعٍ ان رَسُولَ اللَّهِ صلى الله علیه وسلم قال لعلی بن أبی طَالِبٍ انه سَیَکُونُ بَیْنَکَ وَبَیْنَ عَائِشَةَ أَمْرٌ قال أنا یا رَسُولَ اللَّهِ قال نعم قال فانا أَشْقَاهُمْ یا رَسُولَ اللَّهِ قال لاَ وَلَکِنْ إذا کان ذلک فَارْدُدْهَا إلى مَأْمَنِهَا.رسول خدا صلى الله علیه وآله به صدیق اکبر على بن أبى طالب علیه السلام فرمود: به زودى بین شما و عائشه اتفاقاتى مى‌افتد. فاروق اعظم علیه السلام سؤال کرد؟ بین من و او ؟ فرمود: بلى. باز امام علیه السلام سؤال کرد: آیا من بر شقاوت هستم اى رسول خدا ؟ فرمود: نه، ولى هر وقت این اتفاق افتاد او را به منزلش برگردان.، مسند أحمد بن حنبل، ج6، ص393، ح27242، مؤسسة قرطبةو المعجم الکبیر، ج1، ص332، ح995،مکتبة الزهراءو شرح الأخبار فی فضائل الأئمة الأطهار، ج1 ص395،

هیثمى هم بعد از نقل این روایت مى‌گوید:رواه أحمد والبزار والطبرانی ورجاله ثقات.این روایت را احمد، بزار و طبرانى نقل کرده و راویان آن ثقه هستند.، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج7، ص234، ناشر: دار الریان للتراث/‏ دار الکتاب العربی

2-سرخسى حنفى مى‌نویسد که عائشه در جنگ اسیر شده بود و کشتن اسیر جایز نیست:وفی حال اشتغالها بالقتال إنما جاز قَتْلُها دَفْعاً وقد إندفع ذلک حین أسِرَتْ کالولد یقتل والدَه دفعا إذا قصده ولیس له ذلک بعد ما اندفع قصده ولکنها تحبس لارتکابها المعصیة ویمنعها من الشر والفتنة.البته در حال جنگیدن، کشتن زن باغیه براى دفاع از خود، جایز است؛ اما وقتى اسیر شد، کشته نمى‌شود؛ همانند فرزندى که پدرش را به خاطر دفاع از خود مى‌کشد؛ اما اگر خطر کشته شدن توسط پدر دفع شود، حق کشتن او را ندارد. اما این زن زندانى مى‌شود؛ چرا که مرتکب معصیت شده. و از شر و فتنه بازداشته مى‌شود.

از دیدگاه اسلام کشتن اسیر به هیچ وجه جایز نیست. بلى کشتن رقیب در میدان جنگ جایز است؛ اما زمانى که اسیر مى‌شود و خود را تسلیم مى‌کند، کشته نمى‌شود؛

3-وقتى حضرت موسى از میعاد برگشت، به جاى کشتن سامرى به او گفت:قَالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَکَ فىِ الْحَیَوةِ أَن تَقُولَ لَا مِسَاسَ وَإِنَّ لَکَ مَوْعِدًا لَّن تخُْلَفَهُ وَانظُرْ إِلىَ إِلَاهِکَ الَّذِى ظَلْتَ عَلَیْهِ عَاکِفًا لَّنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنسِفَنَّهُ فىِ الْیَمّ‏ِ نَسْفًا. طه/97.(موسى) گفت: «برو، که بهره تو در زندگى دنیا این است که (هر کس با تو نزدیک شود) بگویى «با من تماس نگیر!» و تو میعادى (از عذاب خدا) دارى، که هرگز تخلّف نخواهد شد! (اکنون) بنگر به این معبودت که پیوسته آن را پرستش مى‏کردى! و ببین ما آن را نخست مى‏سوزانیم سپس ذرّات آن را به دریا مى‏پاشیم!

4-قرطبى، مفسر پرآوازه اهل سنت در این باره مى‌نویسد:قال علماؤنا وإنما لم یُحَد عبدُ الله بن أبی لأن الله تعالى قد أعدَّ له فی الآخرة عذابا عظیما فلو حُد فی الدنیا لکان ذلک نقصاً من عذابه فی الآخرة وتخفیفاً عنه.دانشمندان ما گفته‌اند که عبد الله بن أبى حد زده نشد؛ زیرا خداوند براى او در آخرت عذاب سختى آماده کرده است و اگر در این دنیا حد زده مى‌شد، از عذاب قیامت او کاسته مى‌شد و تخفیفى براى او بود.الجامع لأحکام القرآن، ج12، ص201، ناشر: دار الشعب – القاهرة.

====================

تمام مذاهب اهل سنت بر گمراه بودن ابوحنیفه اجماع دارند+تصویر
مخالفت عثمان با سنت رسول خداص+تصویر
تحریف حدیث ثقلین در مسند حمیدی

تحریف و خیانتی دیگر در مکتب سقیفه+تصویر
37 - حذف مطلب"شیعه 12امامی معتقد به تحریف قرآن نیست"از کتاب اظهار الحق

سرزمین دشمنان اهل بیت پیامبرخداص، از بهترین زمین های خدا+تصویر
ابوموسی اشعری:کسی مثل ابن مسعود،عبد آل محمد نبود+تصویر

اعتراف عالم اهل سنت بر غصب خلافت+کلیپ
تقدیم به پیروان مکتب سقیفه+تصویر
همان‌هایی که ادعا می‌کنند مادرشان عائشه برای جنگ به بصره نرفته بود،بلکه برای اصلاح رفته بود

تحریفی دیگر در مکتب سقیفه+تصویر
36- تحریف حدیث ثقلین

توهین به حضرت مریم و جبرئیل علیه السلام در مکتب سقیفه+سند
آیا مگس وضو را باطل می کند تصویر
تقدیم به پیروان مکتب سقیفه+تصویر

شیخ وهابی،عثمان خمیس:واجب نیست از مهدی اطاعت شود+تصویر
تکفیر اهل سنت توسط وهابیون +تصویر
دروغ وهابیون:اشاعره شیعه هستند+تصویر
ابوحنیفه از سلمان فارسی افضل است+تصویر
تحریف نظر امیرالمومنین ع درباره ابوبکر و عمر+تصویر
شیخ وهابی عثمان خمیس: اهل سنت منتظِر مهدی نامی که لقب منتَظَر دارد،نیستند که بیاید و دین آنها را کامل کند+تصویر
شیخ وهابی ابن عثیمین:بعضی از صحابه،سرقت،دزدی،زنای محصنه و شرب خمر کرده اند+تصویر



درباره وبلاگ
مدیر وبلاگ : ولایت[318]
نویسندگان وبلاگ :
یعسوب الدین[0]

مهدی جان،اعتراف می‌کنیم بی تو نمی‌توانیم، برگرد.مهدی جان،قمه به دستان بودایی به هیچ کس رحم نمی‌کنند...کپی از مطالب،با ذکر صلواتی برای همه آزاد هست...یاعلی مدد
آخرین عناوین
قیچی روایت قوم یزعمون أنی لهم إمام ، والله ما أنا لهم بإمام
دانلود فایل pdf مجموعه تحریفات صورت گرفته در کتب اهل سنت همراه ب
به خاطر یک لقمه نان+کلیپ
پیروان جمل باز به جنگ اصحاب علی ع آمدند+تصویر
نقش قبیله اسلم در کودتای سقیفه+تصویر
رفتار خشن جناب عمربن الخطاب با کنیزان+تصویر
خانه های زمان رسول الله ص،در داشته اند یا خیر؟
مفتی وهابی:ملائکه مذکر هستند+تصویر
مفتی وهابی:منظور از دست خدا در روایات،همان معنای لغوی آن است+تصو
فاطمه زهرا سلام الله علیها،شهادت یا وفات؟!
حذف اسم حضرت زهراس از حدیث چهار زن برتر عالم در صحیح مسلم
حذف حدیث سفینه نوح از صحیح مسلم
حذف خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهراس و جواب رد حضرت رسول به
وقتی احمدبن حنبل غیر خدا را صدا می زند و به کمک می خواند
به خاطر یک لقمه نان+کلیپ
پیروان جمل باز به جنگ اصحاب علی ع آمدند
تحریف نظر امیرالمومنین علیه السلام درمورد ابوبکر و عمر
حذف حدیث \\مهدی من عترتی من ولد فاطمه \\از صحیح مسلم
تحریف و خیانت دیگر در مکتب سقیفه
تحریف و دروغ دیگر در مکتب سقیفه
آرشیو
برچسب ها
امکانات

طراحی و توسعه : بهترین طراح