آیا حضرت مهدى (عج) در سرداب مخفی شده و از آنجا هم ظهور مىکند؟
یکى از تهمتهاى زشت و صد البته خندهدارى که برخى از علماى سنى و وهابىها به پیروان اهل بیت علیهم السلام زدهاند، این است که گفتهاند: شیعیان معتقدند حضرت مهدى ع در سردابى غائب شده و از آن جا هم ظهور خواهد کرد...
سپس به شروع به تمسخر کرده و گفتهاند که شیعیان هر روز همراه با مرکبهایشان جلوى در این سردابها مىایستند و آن حضرت را صدا مىزنند، در این مدت نماز نمىخوانند و...
ابن تیمیه در منهاج السنة مىنویسد:ومن حماقتهم أیضا أنهم یجعلون للمنتظر عدة مشاهد ینتظرونه فیها کالسرادب الذی بسامرا الذی یزعمون أنه غاب فیه ومشاهد أخر وقد یقیمون هناک دابة إما بغلة وإما فرسا وإما غیر ذلک لیرکبها إذا خرج ویقیمون هناک إما فی طرفی النهار وإما فی أوقات أخر من ینادی علیه بالخروج یا مولانا أخرج یا مولانا أخرج ویشهرون السلاح ولا أحد هناک یقاتلهم وفیهم من یقول فی أوقات الصلاة دائما لا یصلى خشیة أن یخرج وهو فی الصلاة فیشتغل بها عن خروجه وخدمته وهم فی أماکن بعیدة عن مشهده کمدینة النبی(ص) إما فی العشر الأواخر من شهر رمضان وإما فی غیر ذلک یتوجهون إلى المشرق وینادونه بأصوات عالیة یطلبون خروجه.
از حماقتهاى شیعیان این است که براى منتظر (حضرت مهدی) مکانهاى را قرار دادهاند که انتظار او را در آن جا مىکشند؛ همانند سردابى که در سامرا است، آنها خیال مىکنند که او در آن جا غائب شده است و مکانهاى دیگر.شیعیان در این مکانها چهارپایانى مثل قاطر، اسب و... را مىبندند تا وقتى (حضرت) خارج شد، سوار این چهار پا بشوند.آنها صبح و عصر و دیگر اوقات در این مکانها جمع مىشوند و فریاد مىزنند که اى مولاى ما بیرون بیا، اى مولاى ما بیرون بیا. سلاحهایشان را از غلاف بیرون مىآورند؛ بدون این که کسى در آن جا باشد تا با او بجنگند. در میان آنها کسانى هستند که نماز نمىخوانند از ترس این که مبادا او در حال نماز باشد و (حضرت) مهدى خروج کند و این نماز او را از قیام و خدمت به آن حضرت باز دارد.آنها در شهرهاى دورى همانند مدینه هستند.و یا در اواخر ماه رمضان و غیر آن رو به مشرق مىکنند و با صداى بلند فریاد مىزنند و خروج او را درخواست مىکنند.منهاج السنة النبویة، ج1، ص44ـ 45، محمد رشاد
شمس الدین ذهبى دیگر عالم سنی هم بعد از تصریح به ولادت امام مهدى ع، این گونه به شیعیان تهمت مىزند:وتلقبه بصاحب الزمان وهو خاتمة الاثنى عشر وضلال الرافضة ما علیه مزید فإنهم یزعمون أنه دخل السرداب الذی بسامرا فاختفى وإلى الآن.او را «صاحب الزمان» لقب دادهاند، او آخرین امام از ائمه دوازدگانه است، گمراهان بیش از این است؛ چرا که آنها خیال مىکند که او داخل سردابى در سامرا شده و تا این زمان در آن جا مخفى است.العبر فی خبر من غبر، ج2، ص37 مطبعة حکومة الکویت
هر چند که این سخنان بىارزش،نیازى به پاسخ ندارد و خود این دورغهاى شاخدار بهترین جواب و مفتضح کننده گوینده آن است؛ اما ما به اختصار جواب علماى شیعه را نقل خواهیم کرد.
جاى تأسف دارد که این دانشمندان سنى چگونه بدون تحقیق و بررسى این مطالب را به زبان آورده و حرمت قلم را نگهنداشتهاند؛ با این که در هیچ یک از کتابهاى شیعه چنین مطلبى یافت نمىشود.این یاوهگویىها نشانگر این است که مخالفان اهل بیت علیهم السلام ،از آنجایی که دستان آنها از اثبات مکتب سراسر تناقض خود،خالی شده،ابزارى جز دروغ و افترا براى زیر سؤال بردن مذهب حقه شیعه نیافتهاند.
و باور هم نخواهیم کرد که این دانشمندان سنى، از دروغ بودن این تهمت بىخبر بوده باشند و از روى نا آگاهى این سخنان را گفته باشند؛ چرا که شیعیان در تمام شهرهاى دنیا در طول تاریخ وجود داشته و کتابهاى شیعیان نیز در دسترس آنان بوده است.
اما پاسخ:علامه امینى رضوان الله تعالى علیه در جواب این دروغ مىگوید:وفریة السرداب أشنع وإن سبقه إلیها غیره من مؤلفی أهل السنة لکنه زاد فی الطمور نغمات بضم الحمیر إلى الخیول وادعائه اطراد العادة فی کل لیلة واتصالها منذ أکثر من ألف عام، والشیعة لا ترى أن غیبة الإمام فی السرداب، ولاهم غیبوه فیه ولا إنه یظهر منه، وإنما اعتقادهم المدعوم بأحادیثهم أنه یظهر بمکة المعظمة تجاه البیت، ولم یقل أحد فی السرداب: إنه مغیب ذلک النور، وإنما هو سرداب دار الأئمة بسامراء، وإن من المطرد إیجاد السرادیب فی الدور وقایة من قایظ الحر، وإنما اکتسب هذا السرداب بخصوصه الشرف الباذخ لانتسابه إلى أئمة الدین، وإنه کان مبوء لثلاثة منهم کبقیة مساکن هذه الدار المبارکة، وهذا هو الشأن فی بیوت الأئمة علیهم السلام ومشرفهم النبی الأعظم فی أی حاضرة کانت، فقد أذن الله أن ترفع ویذکر فیها اسمه.ولیت هؤلاء المتقولون فی أمر السرداب اتفقوا على رأی واحد فی الأکذوبة حتى لا تلوح علیها لوائح الافتعال فتفضحهم...
افتراء سرداب، زشتتر از دیگر تهمتهاى آنان است، اگرچه پیش از او دیگر مؤلفان اهل سنت نیز همین مطلب را گفتهاند؛ ولى او در طومار خود گفتارهاى دیگرى مثل همراه آوردن الاغ و این که این عمل هر شب تکرار مىشود و بیش از هزار سال است که ادامه دارد را اضافه کرده است؛ در حالى که شیعه اعتقاد به غیبت امام در سرداب و این که از آن جا ظهور مىکند، ندارد. شیعیان با پیروى از روایات شان، اعتقاد دارند که آن حضرت از مکه و کنار خانه خدا ظهور مىکند و هیچ یک از آنها در باره سرادب نگفتهاند که آن نور در سرداب غائب شده است؛ بلکه سرداب خانه ائمه علیهم السلام در سامرا بوده، و در آن زمان ساختن سرداب در خانهها به منظور حفاظت از گرما شایع بوده است، اگر این سرداب به طور خصوص شرف پیدا کرده از آن جهت است که به سه نفر از امامان دین منسوب است، همانند دیگر مکانهاى این خانه مبارک، خانههایى که خداوند متعال اذن داده که ارتفاع معنوى یافته و در آن اسم و یاد خدا برده شوداى کاش آنهایى که این دروغها را در باره سرداب گفتهاند، در دروغگویى با یکدیگر هم نظر بودند تا نشانههاى عجز و ناتوانى از آنها آشکار نگردد و سبب رسوائى آنها شود.الغدیر فی الکتاب والسنة والأدب، ج3، ص308، ناشر: دار الکتاب العربی بیروت
نتیجه:افسانه سرداب، از تهمتهاى زشتى است که علما و دانشمندان سنى و وهابى تنها به خاطر عجز و ناتوانى در برابر استدلالهاى محکم شیعه در اعتقاد به مهدویت، گفتهاند و هیچ سند و مدرکى نیز از کتابهاى شیعه براى اثبات گفتههاى خود نیافتهاند.
اللهم عجل لولیک الفرج
=========================== وقتی خداوند ناله و زاری می کند+تصویر خدای موفرفری+تصویر خدای بندتمبانی+تصویر خدا می خندد+تصویر
فتوای زشت و شنیع ابوحنیفه درباره نزدیکی با محارم تصویر امام جماعتی که از بز زاده شده+تصویر
صحابی صالح و دین دار و فحش دادن او به عایشه+تصویر دانلود مطالب وبلاگ با حجم بسیار پایین
زلزله بوشهر و سراوان از نگاه شبکه وهابی کلمه+تصویر و کلیپ احمدبن حنبل غیر خدا را صدا می زند و به کمک می خواند+تصویر جایگاه زن در مکتب اهل سنت(قسمت اول) + تصویر جایگاه زن در مکتب اهل سنت(قسمت دوم) + تصویر
بطلان خلافت خلفای سه گانه با روایتی از صحیح مسلم+تصویر خوردن موش حرام نیست!+تصویر
ازدواج با جن از دیدگاه وهابیت خلوت زنان با میمون حرام است + تصویر
|