کلام رسول خدا و عمل جناب خلیفه دوم !
عمربن الخطاب می گفت: اگر معاذبن جبل و یا خالدبن ولید و یا أبو عبیدة بن جراح و یا آقای سالم (مولی أبی حذیفه) زنده بودند، من اینها را ولی و جانشین خود قرار می دادم!
عمربن الخطاب می گفت: اگر معاذبن جبل و یا خالدبن ولید و یا أبو عبیدة بن جراح و یا آقای سالم (مولی أبی حذیفه) زنده بودند، من اینها را ولی و جانشین خود قرار می دادم! عمدة القاری شرح صحیح البخاری للعینی، ج 16، ص 245 ا سیر أعلام النبلاء للذهبی، ج 1، ص 372 و تاریخ مدینة دمشق لإبن عساکر، ج 16، ص 241لمستدرک علی الصحیحین للحاکم النیشابوری، ج 3، ص 268
اهل سنت معتقدند که خلافت در قریش است و خلفاء باید از قریش انتخاب شوند.لطف کرده به ما بگویند که از این 4 نفر، کدامشان قریشی هستند؟ دقت کنید: در مسند احمد آمده است:الأئمة من قریش.مسند احمد للإمام احمد بن حنبل، ج 3، ص 129 ـ المستدرک علی الصحیحین للحاکم النیشابوری، ج 4 ص 76 ـ السنن الکبری للبیهقی، ج 8، ص 143 ـ مجمع الزوائد و منبع الفوائد للهیثمی، ج 5، ص 192 ـ مسند أبی داود الطیالسی، ص 125 ـ المصنف لعبد الرزاق الصنعانی، ج 11 ص 58 ـ المصنف لإبن أبی شیبة الکوفی، ج 7، ص545
و یا :در صحیح بخاری از عبد الله بن عمر نقل شده است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود:لا یزال هذا الأمر فی قریش ما بقی منهم إثنان.مادامی که از قریش دو نفر روی کره زمین باشند، خلافت برای آنهاست و غیر از قریش، کسی نباید خلیفه شود.صحیح البخاری لمحمد بن اسماعیل البخاری، ج 4، ص 155، ح 3501، کتاب المناقب، باب مناقب قریش
جالب این است که صحیح بخاری از معاویه نقل میکند و میگوید که از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) شنیدم:إن هذا الأمر من قریش لا یعادیهم أحد إلا کبه الله علی وجهه.خلافت از آنِ قریش است و اگر کسی خلافت قریش را دوست نداشته باشد، خداوند او را با سر وارد آتش جهنم میکند.صحیح البخاری لمحمد بن اسماعیل البخاری، ج 4، ص 155، ح 3500، کتاب المناقب، باب مناقب قریش
این آقایان به ما جواب بدهند که از این 4 نفری که جناب عمر میگوید اگر اینها در قید حیات بودند، من آنها را خلیفه میکردم، کدامشان از قریش بودند که عمر می گوید: اگر اینها زنده بودند من آنها را خلیفه می کردم؟ یعنی کلام رسول خدا(ص) برای عمر ، هیچ هیچ بود؟
|