فرار حضرت علی(ع) در جنگ احد !!!!
دیشب شخصی به این شبکه های وهابی زنگ زد و گفت: آیا درسته که ابوبکر و عمر، از جنگها فرار کرده اند یا نه؟ خدمتی هم گفت: اینکه عمر و ابوبکر از جنگها فرار کرده اند، ثابت نیست و اگر هم فرار کرده باشند، علی (ع) هم فرار کرده !!
شبکه های وهابی (مثل کلمه خبیثه) هر روز و هر ساعت، مثل کلب،در حال دم تکان دادن برای وهابیون عربستانی هستند تا بودجه شبکه، به موقع برای اونها واریز بشه و در این راه خود، از هیچ توهین و جسارتی به اهل بیت رسول خدا(ص) و حتی خود رسول خدا(ص) دریغ نمی کنند. مانند دیشب که شخصی به خدمتی زنگ زد و گفت: آیا درسته که ابوبکر و عمر، از جنگها فرار کرده اند یا نه؟ خدمتی هم گفت: اینکه عمر و ابوبکر از جنگها فرار کرده اند، ثابت نیست و اگر هم فرار کرده باشند، علی (ع) هم فرار کرده !!واقعا جای تعجب داره و اون اینکه: اینها 24 ساعت ، فضایل دروغین و مضحکی برای خلفا ذکر می کنند و اونجایی هم که مطلبی در تاریخ امده باشد مثل فرار اونها از جنگها(که البته کار همیشه اونها بوده) سریع میان و همون رو به گردن علی(ع) می اندازند و میگن: علی(ع) هم مثلا از جنگها فرار کرده یا علی هم فلان کرده و ...من نمیدانم آیا اینها پاسخی هم برای قیامت خود آماده کرده اند یا نه؟
پاسخ: اول اینکه:ایشون گفتند: عمر و ابوبکر ، از جنگها، فرار نکرده اند باید بگم که:این مطلب اینقدر واضح و آشکار است که من چند نمونه کوچک از بزدلی ابوبکر و عمر و عثمان از جنگها رو از منابع خودشون براتون می نویسم تا بیشتر متوجه موضوع بشید:سیوطی در الدرالمنثور خود،ذیل آیه 155 آل عمران می نویسد:عمر در روز جمعه هنگام خطبه خواندن، سوره آل عمران را مىخواند تا رسید به این آیه: «آنان که روز برخورد دو لشکر به شما پشت کرده و گریختند » سپس گفت: روز اُحُد پس از آن که شکست خوردیم، من فرار کردم و از کوه بالا مىرفتم به طورى که احساس کردم که همانند بزکوهى پرش و خیزش دارم...
منابع دیگر:الطبری، محمد بن جریر، جامع البیان عن تأویل آی القرآن، ج 4، ص 144، ناشر: دار الفکر، بیروت – 1405هـ؛ والأندلسی، المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، ج 1، ص 529، ، ناشر: دار الکتب العلمیة - لبنان، الطبعة: الاولى، 1413هـ- 1993م؛السیوطی، الحافظ جلال الدین، جامع الاحادیث (الجامع الصغیر وزوائده والجامع الکبیر)، ج 14، ص 529
روایت بعدی: عَنْ عَلِیَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: سَارَ رَسُولُ اللَّهِ إِلى خَیْبَرَ، فَلَمَّا أَتَاهَا رَسُولُ اللَّهِ بَعَثَ عُمَرَ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ وَمَعَهُ النَّاسُ إِلى مَدِینَتِهِمْ وَإِلى قَصْرِهِمْ فَقَاتَلُوهُمْ، فَلَمْ یَلْبَثُوا أَنْ هَزَمُوا عُمَرَ وَأَصْحَابَهُ، فَجَاءَ یَجْبُنُهُمْ وَیَجْبُنُونَهُ..فَسَاءَ ذالِکَ رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ: لأبُعَثَنَّ عَلَیْهِمْ رَجُلاً یُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولُهُ، وَیُحِبُّهُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ، یُقَاتِلُهُمْ حَتَّى یَفْتَحَ اللَّهُ لَهُ، لَیْسَ بِفَرَّارٍ، فَتَطَاوَلَ النَّاسُ لَهَا، وَمَدُّوا أَعْنَاقَهُمْ یَرُونَهُ أَنْفُسَهُمْ رَجَاءَ مَا قَالَ، فَمَکَثَ رَسُولُ اللَّهِ سَاعَةً فَقَال: أَیْنَ عَلِیٌّ؟ فَقَالُوا: هُوَ أَرْمَدُ، قَالَ: ادْعُوهُ لِی، فَلَمَّا أَتَیْتُهُ فَتَحَ عَیْنِی، ثُمَّ تَفَلَ فِیهَا، ثُمَّ أَعْطَانِی اللوَاءَ فَانْطَلَقْتُ بِهِ سَعْیَاً خَشْیَةَ أَنْ یُحْدِثَ رَسُولُ اللَّهِ فِیهَا حَدَثَاً أَوْ فِیَّ، حَتَّى أَتَیْتُهُمْ فَقَاتَلْتُهُمْ، فَبَرَزَ مَرْحَبٌ یَرْتَجِزُ، وَبَرَزْتُ لَهُ أَرْتَجِزُ کَمَا یَرْتَجِزُ حَتَّى الْتَقَیْنَا، فَقَتَلَهُ اللَّهُ بِیَدِی، وَانْهَزَمَ أَصْحَابُهُ، فَتَحَصَّنُوا وَأَغْلَقُوا الْبَابَ، فَأَتَیْنَا الْبَابَ، فَلَمْ أَزَلْ أُعَالِجُهُ حَتَّى فَتَحَهُ اللَّهُ ). ( ش، والْبزار، وسندُهُ حَسَنٌ ). .علی علیه السلام مىفرمود: رسول خدا (ص) به طرف خیبر رفت، عمر را با گروهى به طرف اهل خیبر فرستاد تا با آنان بجنگند، مدتى نگذشته بود که عمر و یارانش گریختند. پس از بازگشت، عمر یارانش را متهم به ترسیدن مىکرد و آنها عمر را.پیامبر ناراحت شد و فرمود: مردى را به این جنگ خواهم فرستاد که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسول هم او را دوست دارند. او با خیبریان خواهد جنگید تا پیروز شود.حاضران گردنها را دراز کردند تا ببیند چه کسى این سعادت را به دست مىآورد، رسول خدا (ص) لحظهاى مکث کرد سپس فرمود: علی کجاست؟ گفتند او چشم درد دارد. فرمود او را صدا بزنید، هنگامى که محضر پیامبر (ص) آمدم، آب دهانش را بر چشمم مالید، پرچم را به دستم داد، به سرعت حرکت کردم تا تصمیم دیگرى بر تغییر من ایجاد نشود، با دشمن وارد جنگ شدم، مرحَب به میدان آمد و رجز مىخواند، من نیز به میدان رفتم و رجز خواندم تا با یکدیگر درگیر شدیم، سر انجام خداوند این پهلوان نامى یهود را به دست من از بین برد، یارانش متفرق شدند و به طرف قلعه عقب نشینى کردند و درها را بستند، پشت درِ ورودى قلعه آمدم و آن قدر پافشارى کردم تا خداوند آن را گشود. سند این حدیث «حسن» است.إبن أبی شیبة الکوفی، أبو بکر عبد الله بن محمد (متوفای235 هـ)، الکتاب المصنف فی الأحادیث والآثار، ج 7، ص 396، ح 36894، تحقیق: کمال یوسف الحوت، ناشر: مکتبة الرشد - الریاض، الطبعة: الأولى، 1409هـ.وحاکم نیشابوری، پس از نقل روایت مىگوید:هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه.النیسابوری، محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاکم (متوفای405 هـ)، المستدرک على الصحیحین، ج 3، ص 40، ح 4340، تحقیق: مصطفى عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990م
فرار عثمان از احد:وفر عثمان بن عفان وعقبة بن عثمان وسعد بن عثمان رجلان من الأنصار ثم من بنی زریق حتى بلغوا الجلعب جبلا بناحیة المدینة فأقاموا به ثلاثا ثم رجعوا إلى رسول الله علیه السلام...عثمان بن عفان و دو نفر از انصار به نامهاى عقبة بن عثمان و سعد بن عثمان و افرادى از بنى زریق گریختند تا به کوه جلعب در اطراف مدینه رسیدند و سه شبانه روز در آن جا ماندند، سپس نزد پیامبر (ص) بازگشتند....إبن عبد البر، الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج 3، ص 1074، ناشر: دار الجیل - بیروت، الطبعة: الأولى، 1412هـ.البدایة والنهایة، ج 4، ص 28 29،، ناشر: مکتبة المعارف – بیروت. و همچنین فخر رازى در تفسیرش مىنویسد:ومنهم [المنهزمین] أیضا عثمان انهزم مع رجلین من الأنصار یقال لهما سعد وعقبة، انهزموا حتى بلغوا موضعا بعیدا ثم رجعوا بعد ثلاثة أیام.عثمان با دو نفر از انصار به نامهاى سعد و عقبه گریختند تا به یک جاى دورى رسیدند و پس از سه روز بازگشتند.التفسیر الکبیر أو مفاتیح الغیب، ج 9، ص 42، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م. و جامع البیان عن تأویل آی القرآن، ج 4، ص 145، ناشر: دار الفکر، بیروت و تاریخ الطبری، ج 2، ص 69، ناشر: دار الکتب العلمیة – بیروت.و أسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج 4، ص 63 و ....
فرار ابوبکر از جنگها:حاکم نیشابورى در المستدرک، به نقل از امیرمؤمنان علیه السلام مىنویسد:عن أبی لیلى عن علی أنه قال یا أبا لیلى أما کنت معنا بخیبر قال بلى والله کنت معکم قال فإن رسول الله صلى الله علیه وسلم بعث أبا بکر إلى خیبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع.هذا حدیث صحیح الإسناد ولم یخرجاه علی (علیه السلام) به ابولیلى فرمود: آیا تو در خیبر با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: رسول خدا (صلى الله علیه وآله) عدهاى را به فرماندهى ابوبکر به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند.این حدیث سندش صحیح است؛ ولى بخارى و مسلم آن را نقل نکردهاند. المستدرک على الصحیحین، ج 3، ص 39، ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت، الطبعة: الأولى، 1411هـ - 1990م
و همچنین ابن أبیالحدید به نقل از استادش ابوجعفر اسکافى مىگوید:وهو أضعف المسلمین جناناً، وأقلهم عند العرب ترةً، لم یرم قط بسهم، ولا سل سیفاً، ولا أراق دماً.أبو بکراز نظر عقل از تمام مسلمانان ضعیف تر و نزد عرب از نظر شجاعت کمترین بود، نه تیرى انداخت و نه شمشیرى کشید و نه خونى را ریخت.إبن أبی الحدید شرح نهج البلاغة، ج 13، ص 170،ناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م.
حتی هنگامى که ابن تیمیه مىبیند خلفاى سه گانه در هیچ جنگى پیروز نبودهاند و در تمام جنگهاى زمان رسول خدا هیچ کافرى را نکشتهاند، براى توجیه این مطلب مىگوید:والقتال یکون بالدعاء کما یکون بالید جنگ گاهى با دعاست؛ همانطور که گاهى با دست صورت مىگیرد!!!!الحرانی منهاج السنة النبویة، ج4، ص 482، تحقیق د. محمد رشاد سالم، ناشر: مؤسسة قرطبة، الطبعة: الأولى، 1406هـ. البته معلوم نیست که زمانی که جناب عمر(به اعتراف خودش) از جنگ احد مثل بزکوهی فرار می کرد، چطور در هر حال فرار،دعا می کرد؟
من که هرچی گشتم هیچ جا پیدا نکردم که جناب عمر وابوبکر و عثمان، در یک جنگی، بینی یک کافری را خونی کرده باشند و هرچی هست، راجع به شجاعت اسدالله الغالب علی بن ابیطالب(ع) هست و یک نکته هم به جناب خدمتی کذاب،عرض کنم که گفت: علی(ع) هم فرار می کرد !! و اون اینکه:سعی کن وقتی حرفی میزنی،یک منبع و مدرکی رو هم ارائه بدی بد نیست ! ما که به اندازه ستاره های آسمون، در منابع خودتون درباره فرار خلفا از جنگها، مطلب پیدا کردیم! شما هم لطف کن منبع یا مدرکی لطف کنید
========================= آیا ابوبکر دستگاه سونوگرافی در خانه داشته است+تصویر توسل به قبر رسول الله ص به روایت ابن ابی شیبه با سند صحیح+تصویر
ابن تیمیه:توسل به پیامبرص جایز است توسل صحابی به رسول خدا ص بعد از وفاتش با سند صحیح + تصویر عائشه و توسل به قبر پیامبر (ص) + تصویر احمدبن حنبل غیر خدا را صدا می زند و به کمک می خواند+تصویر وقتی خدا با الاغش از آسمان به زمین می آید+تصویر امام جماعتی که از بز زاده شده+تصویر نزدیکی با مادر و خواهر از نظر ابوحنیفه+تصویر
|